I. Adatkezelési tájékoztató online fizetési
szolgáltatás igénybe vételéhez kapcsolódó adattovábbításról
1.1 Az adatkezelő a Jármű Kontroll Magyarország Kft. (1182 Budapest, Fiume
u. 5. Telefon: 06-1-705-35-66, email: marketing@jarkon.hu)
1.2 A személyes adatok kezelésének célját, az adatkezelés jogalapját és
időtartamát, valamint a kezelt adatok körét az alábbiak foglalják össze:
1.2..1. Kezelt adatok köre: Az Ön
- neve,
- számlázási címe,
- e-mail címe
- telefonszáma
1.2.2 Az adatkezelés célja: a kibocsátó bank által végzett biztonságosabb
ügyfél hitelesítés
1.2.3.Az adatkezelés jogalapja: az Ön hozzájárulása
1.2.4 Az adatkezelés időtartama: Személyes adatok esetében a 3DS authentikáció
erejéig, ezt követően törlésre kerülnek.
1.3 A z Európai Parlamentnek és a Tanácsnak a természetes személyeknek a
személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok
szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről
szóló 2016/679/EU rendelete alapján Ön
(i) az adatkezeléshez adott hozzájárulását bármikor visszavonhatja, azonban a
hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás
előtti adatkezelés jogszerűségét. A Jármű Kontroll Magyarország Kft. a
hozzájárulás visszavonását követően is kezelheti a személyes adatokat jogi
kötelezettségeik teljesítése vagy jogos érdekei érvényesítése céljából, ha az
érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával
arányban áll,
(ii) kérelmezheti az Önre vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést,
tájékoztatást kérve a [KIEGÉSZÍTENDŐ: Kereskedő neve] -nél kezelt adatokról. A
tájékoztatás, illetve a kezelt adatok másolatának megadása ingyenes. Az Ön
által kért további másolatokért az adminisztratív költségen alapuló, ésszerű
mértékű díj számítható fel,
(ii) kérelmezheti az Önre vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését
vagy kezelésük korlátozását,
(iii) kérheti, hogy a [KIEGÉSZÍTENDŐ: Kereskedő neve] ismertesse, milyen
címzetteket tájékoztatott az adatok helyesbítéséről, törléséről vagy az adatkezelés
korlátozásáról,
1.4. Amennyiben Ön nem járul hozzá az adatok továbbításához, akkor a fizetési
folyamat az alábbi lesz: A kereskedő átirányítja Önt az CIB Bank oldalára, ahol
megadja kártyájának adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód).
Ezt követően a CIB Bank átirányítja Önt a kártyáját kibocsátó bank oldalára,
ahol azonosításon kell átesnie (pl. mobiltelefonra küldött kód beírása).
Amennyiben az azonosítás sikeres, úgy a fizetés megtörténik, és Ön erről
értesítést kap. Ezt követően automatikusan visszairányításra kerül a kereskedői
felületre.
1.5 Az adatkezelés
jogszerűsége kapcsán a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (1055
Budapest, Falk Miksa utca 9-11, postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9., honlap:
www.naih.hu, telefon: +36 (1) 391-1400, fax: +36 (1) 391-1410, központi e-mail
cím: ugyfelszolgalat@naih.hu) eljárását kezdeményezheti, illetőleg a bírósághoz
fordulhat. Javasoljuk, hogy mielőtt a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatósághoz vagy a bírósághoz fordulna, keresse meg
adatvédelmi tisztviselőnket.
1.6. Az adatvédelmi tisztviselő neve: Baráth-Lechner Gábor, e-mail címe:
marketing@jarkon.hu, telefonszáma: 06-1-705-3566
Nyilatkozat
Kijelentem, hogy az adatkezeléshez kapcsolódó tájékoztatást megértettem és
tudomásul vettem. Ezennel önkéntesen és megfelelő tájékoztatás birtokában
hozzájárulok ahhoz, hogy [KIEGÉSZÍTENDŐ: Kereskedő neve]. az önkéntesen
megadott személyes adataimat fenti tájékoztatóban meghatározott célból
továbbítsa a CIB Bank Zrt. részére.
II. Fizetési tájékoztató
A jarkonshop.hu (későbbiekben: Webáruház) a CIB Bank által biztosított
biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot
az adatok szétválasztása alapozza meg. A Webáruház a megrendeléssel kapcsolatos
információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési
tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 256 bites TLS titkosítással ellátott
fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Webáruház nem értesül, azokat
csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a
Webáruház oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző
programjának támogatnia kell a TLS titkosítást.
A vásárolt áru ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!
Üdvözöljük a CIB Bank biztonságos, internetes fizetési megoldásával működő Webáruházunkban!
Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását.
Mire figyeljen a vásárláskor?
· Olvassa el Webáruházunk ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!
· Tanulmányozza át a Webáruház biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!
· Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait!
· Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító, engedélyszám)
· Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
· Használjon olyan böngészőt, amely támogatja a TLS titkosításhoz szükséges opciót!
A biztonságról
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
Elfogadott kártyák
A CIB Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.
Fizetés lépései
1. Ön Webáruházunk oldalán választja ki az árut melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.
2. Ezt követően Ön átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
3. A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót.
4. A sikeres hitelesítést követően folytatódik a fizetési folyamat.
5. A fizetést követően Ön visszatér Webáruházunkoldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.
A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya
érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a CIB Bank
elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás
ellenértékével.
Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruházunk oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.
Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
III. Gyakori kérdések
KÁRTYAELFOGADÁS
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival,
ill. egyes VISA Electron, V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten
történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által
kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő
vásárlásra.
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre
a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten
internetes használatra hivatott webkártyák.
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók
által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes
fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.
FIZETÉS FOLYAMATA
Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás
fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek
eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott
fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét,
és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot.
A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen
megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-,
vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához
minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó)
bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása)
számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya
jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció
POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód
beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az
engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya
kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt
megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi
útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a
jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not
Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag
nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton
(internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló
(kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású)
fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról
Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található
számmal.
Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás)
követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell
érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra
elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik,
foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz
jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon
tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg
erre elvben még lehetőséget nyújtana.
SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az
ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya
használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai
hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
Kártya jellegű hiba
· A kártya nem alkalmas internetes
fizetésre.
· A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
· A kártyahasználat tiltott.
· A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan
lettek megadva.
· A kártya lejárt.
Számla jellegű hiba
· Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
· A tranzakció összege meghaladja a kártya
vásárlási limitét.
Kapcsolati jellegű hiba
· A tranzakció során valószínűleg megszakadt a hálózat. Kérjük,
próbálja meg újra.
· A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg
újra.
Technikai jellegű hiba
· Amennyiben a fizetőoldalról
nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
· Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back",
"reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a
fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan
visszautasítja.
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy
tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési
kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye
fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés
sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti
az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció
elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas
információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.
Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg
foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy
sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése
megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató
internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így
automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül
terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.
BIZTONSÁG
Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna?
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott
titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító
kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi
lehetővé a CIB Bank-nak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével
biztosítjuk a TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus
kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által
használt böngésző program a TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az
elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz,
ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A
fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata
256-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos.
A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a
kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a
titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát
illetően.
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az
ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt
numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az
ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor
utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell
megadni.
Mit jelent a Verified by Visa?
A Verified by Visa a Visa kártyabirtokosok a kártyát kibocsátó banknál
beállított olyan egyszeri kódon vagy biometrikus azonosításon (arcfelismerésen,
ujjlenyomaton, illetve más emberi tulajdonságon) alapuló biztonsági
ellenőrzése, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás
esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A
CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott
kártyákat.
Mit jelent a Mastercard Identity Check (ID Check)?
A Mastercard ID Check a Mastercard/Maestro kártyabirtokosok a kártyát kibocsátó banknál beállított olyan egyszeri kódon vagy biometrikus azonosításon (arcfelismerésen, ujjlenyomaton, illetve más emberi tulajdonságon) alapuló biztonsági ellenőrzése, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard ID Check rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.